We schrijven je graag in:
- tijdens een bezoek aan onze school.
- na afspraak:
- met de directeur
- via een medewerker van het secretariaat
- online - inschrijvingspagina
Inschrijvingsbeleid
Ons inschrijvingsbeleid is conform het inschrijvingsdecreet (SO/2012/01) voor het schooljaar 2024-2025:
- Inschrijvingen voor het eerste leerjaar van de eerste graad zijn mogelijk vanaf dinsdag 14 mei 2024.
Onze school heeft geen capaciteitsproblemen en voorziet 100 leerlingen in het eerste jaar van het secundair onderwijs.
-
Inschrijvingen voor het tweede tot en met vierde jaar zijn mogelijk vanaf maandag 15 april 2024.
-
Inschrijven voor OKAN kan het hele jaar door met een maximumcapaciteit van 25 leerlingen op onze campus.
Inschrijvingen kan na afspraak met een medewerker van het secretariaat op het nummer 058 23 31 03, via e-mail naar info@sintbernarduscollege.be of via het contactformulier op deze site.
Het schoolreglement en het pedagogisch project kunt u eveneens raadplegen op deze site.
Een inschrijving is geldig indien de ouders zich akkoord verklaren met het pedagogisch project en het schoolreglement door het ondertekenen van de inschrijvingsfiche.
De leerling moet daarnaast ook voldoen aan de toelatingsvoorwaarden en hiervoor het juiste attest of getuigschrift kunnen voorleggen. Indien men nog niet over deze documenten beschikt, dan kan men wel al de inschrijving laten registreren.
De inschrijving is pas definitief als de school over de nodige documenten beschikt.
Wil bij de inschrijving steeds de identiteitskaart van de leerling of een andere document waarop het rijksregisternummer van de leerling vermeld staat, de BASO-fiche (eerste jaar), je laatste rapport en attest (bij een B-attest: ook het syntheseblad met vermelding van clausule en advies) meebrengen.
Wilt u bijkomende informatie, aarzel dan niet om contact op te nemen met de directeur of het secretariaat:
telefonisch: 058/23 31 03
via e-mail: info@sintbernarduscollege.be