Onze school maakt samen met vier andere scholen deel uit van Talent-is en daarnaast behoren we ook tot de Scholengemeenschap Veurne-Westkust. We werken ook nauw samen met het CLB en de overkoepelende instanties van Katholiek Onderwijs Vlaanderen.

Voor onze eerste graad werken we ook heel nauw samen met Hotelschool Ter Duinen in Koksijde. In het aangeboden keuzepakket (FIX) Voeding en horeca van het eerste leerjaar volgen de leerlingen immers de praktijklessen in Koksijde. Dit geldt ook in het tweede leerjaar voor de basisoptie Voeding en Horeca.

Talent-is

Sinds 5 februari 2019 vormt het Sint-Bernarduscollege samen met College Veurne, Annuntiata Veurne, VTI Veurne en Immaculata De Panne Talent-is. Onder deze naam werken de vijf scholen heel nauw samen bij de uitwerking van de onderwijshervorming, die sinds 1 september 2019 uitgerold wordt. Zo bieden de vijf scholen in het schooljaar 2019-2020 een gemeenschappelijk vernieuwd eerste jaar aan.

Voor alle info: zie de site van Talent-is.

Schoolbestuur en inrichtende macht

De vijf scholen van Talent-is vormen een gemeenschappelijk schoolbestuur en Inrichtende Macht (I.M.): de vzw KSO Veurne-De Panne-Nieuwpoort (KSO= Katholiek Secundair Onderwijs).
Hoofd van die I.M. is de heer Rik Ascrawat, Kaaiplaats 10, 8630 Veurne.

Scholengemeenschap Veurne-Westkust

De vijf scholen van Talent-is behoren samen met Hotelschool Ter Duinen en Buso De Rozenkrans tot de Scholengemeenschap Veurne-Westkust.

Dit zijn de gegevens van de scholengemeenschap:

Hier volgt een link naar de zes andere scholen van de scholengemeenschap:

CLB

De school werkt nauw samen met het CLB Veurne - Diksmuide - Westkust.

Adresgegevens: Vrij CLB Veurne-Diksmuide-Westkust, Oude Beestenmarkt 6, 8630 Veurne
Tel. 058/31.16.14

Hier vindt u de algemene infopagina van het CLB

Katholiek Onderwijs Vlaanderen